Het lijkt ons dat leren werken aan zo’n merk = denken als een it-specialist Branding is een van de belangrijkste en moeilijkste stappen om het hart van de juiste kandidaat te winnen. Maar moeilijker dan gewone HR-branding kan alleen werken aan het merk van een bedrijf dat constant IT-specialisten nodig heeft. Hier leest u hoe u ontwikkelaars kunt aantrekken. Spoiler alert: moeilijk. Kandidaten bestormen zoekmachines met vragen over uw bedrijf nog voordat ze solliciteren Je moet van tevoren voorbereid zijn op zo’n “aanval”: de ideale manier om je voor te bereiden is een carrièresite, een gedetailleerde en duidelijke beschrijving van het bedrijf op de vacaturebank. Besteden kandidaten veel tijd aan het zoeken naar beoordelingen over u? O ja! Volgens onderzoek van Glassdoor zijn er veel. De meeste werkzoekenden lezen minstens zes recensies voordat ze hun mening over het bedrijf vormen. U moet dus beginnen met het monitoren van bronnen met beoordelingen over werkgevers. Belangrijk is dat IT-specialisten toch anders zijn dan anderen: de markt is voor hen veel interessanter in termen van relevante vacatures. Ze worden verwacht en geliefd. En ze zullen hoogstwaarschijnlijk veel bewuster beoordelingen over werkgevers schrijven dan vertegenwoordigers van massaposities. Herinner je je de laatste keer dat je de vermeldingen van je merk op sociale media hebt gecontroleerd? Of heb je de vermelding van je merk op het netwerk gevolgd? Het lijkt erop dat dit de taak is van marketeers en communitymanagers, maar het zal ook voor jou nuttig zijn. Gebruik Google Alerts om meldingen in te stellen wanneer uw bedrijfsnaam ergens wordt gebruikt, evenals SocialMention. Als u toezicht houdt of naar toe gaat, zult u in eerste instantie genieten van positieve opmerkingen en proberen al het negatieve dat u ziet te blokkeren. Tevergeefs. Nu er zoveel informatie online beschikbaar is, is het tijd om na te denken over hoe lang u ermee om kunt gaan. Werk met alle vormen van feedback, vooral negatieve feedback. Het is een slechte vorm om negatieve opmerkingen te verwijderen. Hoge salarissen zijn niet genoeg om ontwikkelaars aan te trekken Volgens Corporate Responsibility Magazine verlaat 45% van de mensen van 35 tot 44 jaar hun baan voor een ander met een loonkloof van minder dan 10%. Dus hoe houd je werknemers met iets anders dan een marktconform salaris? Des te meer in de modus “SNEL NODIG FRONTEND MET 10 JAAR WERKERVARING!” Het antwoord is hier simpel: verander de manier van communiceren binnen het team. Als je CTO / teamleider klaar is om met je te communiceren of als je een benadering voor hem hebt kunnen vinden, dan werk je samen. Hij zal met u vacatures creëren, interviews afnemen en praten over technologieën, en u geeft hem suggesties, verhalen over vereisten. Dus het eerste dat u hier moet doen, is leren hoe u persoonlijk met het IT-team communiceert, hen goed begrijpt, de technologieën begrijpt die uw bedrijf gebruikt en begrijpt of ze cool zijn of niet. Ontwikkelaars verwachten dat u precies weet wat u verkoopt Een boeiend verhaal kan zelfs de moeilijkste curmudgeon inspireren om van baan te veranderen. Een nauwkeurig begrip van technologieën, verdeling van krachten in het team, plannen zijn gemakkelijk te verkopen Probeer de sinaasappel te omschrijven. Makkelijk, hè? |
https://www.globalrecruitment.info/ |