Doe het zelf tuinen

Tuinieren kun je zelf, lees er alles over op ons blog

You are here: Home - Internet marketing - Maak uw kinderen succesvol


Maak uw kinderen succesvol

global marketing book

Jim Rogers is miljardair en een van de meest invloedrijke investeerders ter wereld. Samen met George Soros richtte hij het Quantum Fund op. Op 37-jarige leeftijd ging Rogers met pensioen en begon te reizen (hij heeft twee reizen rond de wereld gemaakt, een daarvan op een motorfiets).

Hij woont momenteel met zijn gezin in Singapore, omdat hij vertrouwen heeft in het enorme potentieel van Aziatische markten. In zijn boek A Gift To My Children, opgedragen aan zijn twee dochters, deelt Jim Rogers zijn inzichten en ervaringen op het gebied van investeringen en daarbuiten.

Succes komt voor degenen die zich bewust zijn van de kleine dingen

In het werk van een investeerder, net als in het leven, zijn het vaak juist de dingen waar de meeste andere mensen geen belang aan hechten. Veel fouten worden gemaakt door onvoldoende inspanningen om informatie te zoeken en te analyseren. Vragen die intuïtieve angsten veroorzaken, mogen niet worden genegeerd.

Bestudeer geschiedenis en filosofie

De studie van filosofie betekent niet het lezen van boeken en het bouwen van logische constructies, maar de kunst van onafhankelijk denken, die van onschatbare waarde zal zijn bij het begrijpen van wat er in de wereld gebeurt en die niet zal toestaan ​​dat men verder gaat over de dubieuze belangen van anderen. Als je geschiedenis bestudeert, ga je begrijpen dat de structuur van de wereld constant verandert en dienovereenkomstig zal veranderen in de komende twintig of zelfs tien jaar. Aan het begin van de twintigste eeuw waren de koninklijke families van Groot-Brittannië en Duitsland bijvoorbeeld bondgenoten, en een paar jaar later begonnen ze aan weerszijden van de barricades te vechten. Door de geschiedenis te begrijpen, kan worden voorspeld hoe gebeurtenissen in het ene land andere zullen beïnvloeden – zoals staatsgrepen en oorlogen die de grondstoffenprijzen over de hele wereld opdrijven.

Lees de media, maar vertrouw niet te veel

De media kunnen verwijzen naar onbetrouwbare informatiebronnen of iemands gevestigde belangen uiten. Daarom is het belangrijk om informatie uit verschillende bronnen te vinden en te analyseren. De meeste mensen die tevreden zijn met slechts één standpunt, zijn gemakkelijk te manipuleren.

Let op BRIC (algemeen erkende afkorting voor Brazilië, Rusland, India en China)

Volgens veel investeerders zijn dit de landen die de wereldeconomie in 2050 zullen leiden. Van deze landen kiest Jim Rogers vooral China en, tot op zekere hoogte, Brazilië, maar hij is sceptischer over de rest. Naar analogie met Frankrijk in de 18e eeuw, Groot-Brittannië in de 19e eeuw en de Verenigde Staten in de 20e eeuw, gelooft de investeerder dat China de 21e eeuw zal bezitten. Ondanks het feit dat veel investeerders dachten dat China een volstrekt weinig belovende plek was om te investeren, voelde Jim Rogers in de jaren tachtig het potentieel erin en begon hij geld te investeren, waar hij helemaal geen spijt van heeft vanwege de enorme en groeiende economische, politieke en culturele invloed. gemaakt door dit land nu. Gezien de enige oververhitting van de Chinese economie, adviseert Jim Rogers om in China te investeren tijdens tijdelijke recessies (“harde landingen”).

Leer vreemde talen en natuurlijk Chinees

Degenen die vreemde talen spreken, hebben een duidelijk voordeel, en vanuit het oogpunt van de belegger helpt dit ook om documenten in het origineel te bestuderen en te communiceren met vertegenwoordigers van een ander land, waardoor de betrouwbaarheid van informatie toeneemt. Jim Rogers geeft advies aan alle ouders – om ervoor te zorgen dat kinderen en kleinkinderen Chinees en Engels leren, aangezien deze talen volgens zijn voorspelling de belangrijkste talen van internationale communicatie zullen zijn. Voor zijn kinderen huurde Jim Rogers een gouvernante in die Chinees tegen hen spreekt.

Studeer psychologie om paniek en emoties te weerstaan

Om een ​​goede investeerder te zijn en op het juiste moment te kopen en verkopen, is onder meer kennis van de psychologie vereist. Op korte termijn zorgen de emoties en paniek van marktdeelnemers voor ups en downs in de markt. Een belegger verliest gewoonlijk geld als hij zijn observaties en posities vergeet en bezwijkt voor paniek.

Het is tijd voor vrouwen

In veel Aziatische landen, zoals China, India en Korea, waar het altijd de voorkeur had om jongens te baren, is er nu een tekort aan meisjes. Zo worden in China 119 jongens per 100 meisjes geboren. Jim Rogers voorspelt dat Aziatische mannen binnenkort problemen zullen krijgen bij het vinden van een vrouw, en dat vrouwen meer vrijheid zullen eisen, beter onderwijs zullen krijgen en enorme professionele groeivooruitzichten zullen hebben.

Geen enkel land kan gedijen door de wet van vraag en aanbod te negeren

De wet van vraag en aanbod is wat u zult zien als u de eerste pagina’s van een economisch leerboek opent. Alle prijzen veranderen onder invloed van vraag en aanbod, en elke poging om ze kunstmatig te beheersen zal vroeg of laat met een sisser verdwijnen.

Accepteer dat absoluut alles aan verandering onderhevig is.

Zelfs als je de veranderingen die plaatsvinden niet leuk vindt, is het weigeren om ze te accepteren net zo dwaas als het weerstaan ​​van de stroom van een bergrivier. Het vermogen om u aan te passen aan veranderingen kan u helpen onnodige stress te vermijden en uw ogen te openen voor nieuwe investeringsmogelijkheden.

Vaak komen stereotypen niet overeen met de werkelijkheid

Een voorbeeld is de situatie aan het begin van de jaren zeventig, toen aandelen van bedrijven in het Amerikaanse militair-industriële complex sterk in waarde daalden als gevolg van een afname van de overheidsfinanciering voor de defensiesector, en er onder investeerders en analisten een brede mening was dat de waarde van aandelen bleef dalen. Echter, na de Vietnamoorlog, die aantoonde dat het leger verandering nodig had, werd overheidsgeld naar de industrie gestuurd, en de aandelen in de industrie schoten enorm, in sommige gevallen steeg de waarde 100 keer.

Nieuw is oud goed vergeten

Wees op uw hoede als iedereen om u heen schreeuwt over iets ongekend nieuws en volkomen unieks. Zelfs internet is in feite slechts een van de innovaties, waarvan er veel in de geschiedenis zijn geweest. Ondanks het feit dat zelfs de krant Wall Street Journa eind jaren negentig het begin van de nieuwe economie aankondigde, is een duidelijk voorbeeld van de noodzaak om voorzichtig te zijn bij het beoordelen van de rol van nieuwe technologieën de ineenstorting van de internetbubbel begin jaren 2000.

Onderzoek uw zwakke punten en geef fouten toe

Zelfs degenen die als professionals worden beschouwd, maken vaak fouten. Het kan veel erger zijn als je niet op tijd toegeeft dat je de verkeerde koers hebt gekozen, en je energie en tijd blijft geven aan een niet veelbelovende richting.

Kijk eens goed naar wat anderen minachten

U moet niet in de war raken door het feit dat anderen denken dat uw investering dom is, als u de beschikbare informatie hebt geanalyseerd en zeker bent van het tegenovergestelde. Het zijn vaak deze investeringen die veel meer inkomsten opleveren. Je kunt rijk worden door de moed te hebben om iets te kopen dat op dit moment niemand potentieel ziet.

IJdelheid vertroebelt de geest

Als je bezwijkt voor ijdelheid, is het heel gemakkelijk om snel alles kwijt te raken wat je hebt bereikt. Als een persoon of een hele staat om de een of andere reden begint te geloven dat alles om hem draait en niet langer opmerkt wat er werkelijk gebeurt, zal hij spoedig zijn concurrentievermogen verliezen.

Hoe meer je leert, hoe duidelijker je zult beseffen hoe weinig je weet. Als je dit begrijpt, wordt zelfvertrouwen gescheiden van zelfvertrouwen.

Bekijk de wereld met uw eigen ogen, en vertrouw niet alleen op boeken en de mening van anderen.

Hoe meer je de wereld kent, hoe beter je jezelf zult begrijpen.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

marketing instagram 2019

https://marketingbook.shop/